Emnerne for dagen er blandt andet:
- Hvad får vi egentlig ud af at planlægge træningen godt før start?
- Kan eleverne mærke om vi er velforberedte eller ej?
- Hvad giver det os at blive bevidste om, hvordan vi disponerer en træning ud fra tid, program og elever?
- Hvordan er den optimale sammensætningen af en trænings-session?
- Hvor meget tid skal der sættes af til at hilse på flaget og hinanden, opvarmning, stræk, spark og slag, Hosinsul, Poomsae osv.?
- Hvor meget kan vi nå på en træning?
- Hvad opnår vi ved at have planlagt vores fokusområder i aftenens træning før vi starter selve træningen?
- Hvad giver det eleverne at de kender programmet for træningen før der startes op?
- Hvad er vores egne stærke sider – og udviklingsområder som træner lige nu ud fra sammensætningen af en træning?
- Hvordan sikrer vi at programmet for træningen følges efter tidsplan og fokusområder?Dagen er sammensat, så formiddagen er dialogbaseret undervisning med fokus på at lære om opbygningen af den optimale trænings-session.
- Efter træningen er der opsamling på træningen, feedback og opsamling på selve dagen.
- Om eftermiddagen afprøver vi teorierne i Do-jang, hvor vi sammen har planlagt en effektiv og spændende træning for alle.